Subject: FW: selgitustaotlus (osa pandi vorm)
From: "JM info Shared MB"
To: "RAM Info"
Cc: <[email-masked]>
Date: Mon, 11 Mar 2024 10:51:56 +0200

Edastame selgitustaotluse Rahandusministeeriumile.

Lugupidamisega

Justiitsministeerium

From: Kaido Loor <[email-masked]>
Sent: Friday, March 8, 2024 5:19 PM
To: JM info Shared MB <[email-masked]>
Subject: selgitustaotlus (osa pandi vorm)

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lp justiitsministeerium,

Palun mulle selgitustaotlusele vastamise vaimus selgitada, kas Eesti
Väärtpaberite Registris (edaspidi EVR-is) registreeritud osa pantimise
käsutustehing peab olema notariaalselt tõestatud, nii nagu seda näeb ette
ÄS § 151 lg 2: "Osa pantimise käsutustehing peab olema notariaalselt
tõestatud." Erand paistab kehtivat vaid 10+k EUR sissemakstud
osakapitaliga ühingutele, kelle põhikiri lubab kergemat vormi (ÄS § 151 lg
7: "Kui vastavalt käesoleva seadustiku § 149 6. lõikele on põhikirjaga
ette nähtud, et osa võõrandamise käsutustehingule ei kohaldata sama
paragrahvi 4. lõikes sätestatud vorminõuet, kohaldatakse põhikirjas osa
võõrandamise käsutustehingule ettenähtud vorminõuet ka osa pantimise
käsutustehingule, kui põhikirjast ei tulene teisiti."). Samas, väga
arusaamatu on, miks peaks EVR-is registreeritud osa pandi käsutus ainult
tõestamisfunktsiooni tõttu (mille täidab väärtpaberikonto haldur) olema
notariaalselt tõestatud. Seletuskirjad olukorda ja tulemust ei selgita…

Lugupidamisega,

Kaido Loor

Kaido Loor

Managing Partner / Juhtivpartner

Vandeadvokaat / Attorney-at-Law

Mobile

Email

Skype

Web

Office

(+372) 5646 5758

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

kaidoloor

www.abloor.ee <http://www.abloor.ee/>

Tõnismägi 3A, Tallinn

5 korrus/floor

Tasuta kliendiparkla: sõida Hariduse 1 ja helista mulle.

Broneeri aeg: https://calendly.com/kaidoloor